B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Wednesday, April 19, 2006

diskusi...

KENAPE rambut orang jepun banyak style ke depan tapi style orang malaysia kalau tak ke belakang, ke tepi.. kalau ade ke depan nye style pun tak banyak??? KENAPE???

haa... aku tak tau aa korang... tapi persoalan nih pernah diperbincangkan ngan Raizul (bukan nama sebenar) masa kat umah Napih(bukan nama sebenar)... and in fact dulu masa aku first year kat sini, member jepun aku pernah tanye kenape aku sikat rambut ke belakang... dia rase cam pelik sket and dia anggap ni style Malaysia... mungkin juga anda pernah menghadapi persoalan ini dari orang jepun and maybe tak penah... tapi apa yang aku ingin huraikan di sini adalah antara sebab yang aku pikir kenape jadik camni...

Seperti biasa, pengaruh ibu bapa adalah paling kuat.. kenape mak kita sikat rambut ke belakang masa kecik??? kenape kalau tgk bapak2 kita pun takde rambut ke depan.. and kalau ade pun sikit aaa... sebab yang aku pikir ialah pasal kita nanti nak semayang kan nak kena tunjuk dahi... pakai kopiah kan... so cam dari dulu org suma sikat camtu so nanti alur rambut pun cam dah stay camtu... senang takyah masa nak sujud nak betulkan rambut... cam org jepun kenape sikat ke depan aku tak sure... tapi hampir suma kan... tu nama pengaruh rakan sebaya... kehkehkeh

maybe ade orang yang dah lama tau jawapan pada persoalan ini.. tapi ini adalah untuk orang yang baru tau dan maybe boleh nampak aa kesinambungan diantara agama dan cara kehidupan.. aiceh... tapi aku rasa ade logiknye jugaklaa kan... will be back with more discussion... dan sile lah comment yer... kongsi bersama pendapat korang... hehe

2 Comments:

  • At 9:37 pm, April 20, 2006, Anonymous Anonymous said…

    jepun x mandi pagi...bangun2 jer `dah bersedia` ke mana-mana sahaja...x yah susah2 nak sikat2 rambut...kekekek

     
  • At 11:02 am, April 23, 2006, Blogger nikman said…

    betul gak ape ko ckp. aku rase style rambut ni pon ikut negara kot. macam bangladesh, asal remos diaorg tinggi2? org2 afrika plak ramai botak2 kerinting. org italy plak rambut panjang2 ala2 machos gitu. mungkin ada sejarah di sebalik semua itu. eiceeh..!

     

Post a Comment

<< Home