B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Wednesday, April 12, 2006

Coping With Difficult People

Disebabkan aku kena pegi lab dan takde benda sangat pun nak kena buat... ari yang ade kerja pun... buat dalam 30 minit dah selesai... contoh cam arini kerja yg ade pun aku nak print thesis senior yang dah grad so nanti aku kena baca dan aku dapat paham dengan lebih mendalam tentang ape yang aku nak kena buat sebenarnye..... oleh kerana itu--> aku telah membeli buku cerita kat coop... hahahaha this is very not me... tajuk buku tu-->Coping With Difficult People... memula cam nak beli novel pastu aku terpikir kang tgh2 jalan aku tak larat bace ke rugilaa plak kan so belilaa buku yg aku rasa aku boleh belajar something.... cara untuk menghadapi orang2 yang tidak disenangi dengan efektif.. aiceh... actually dalam masa yang sama aku terpikir... daripada aku pikir camne nak atasi baik aku target bace buku ni utk tidak jadik cam orang2 yang tergolong dalam golongan 'difficult' nih... kan?? kan?? Berikut antara orang yang tidak perlu kita jadik....
1)Sherman Tank
2)Staller
3)Balloon
4)Bulldozers
5)Silent And Unresponsive Person
6)Snipers
7)Exploders
8)Complainers
9)Super-Agreeables Person
10)The Negativists
Dalam buku tu dia siap citer orang2 camni macam mana dia pikir... kenape dia pikir camtu... dan cara kita nak handle orang camni tanpa mengecewakan kedua2 belah pihak.... agak menarik aaa buku ni.... sekian, laporan untuk kali ini... hehehe