B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Tuesday, December 18, 2007

Dreams

kita semua ada cita2 masing2.. ada yang jangka panjang dan ada juga yang jangka pendek.. we just have to be focus, always motivated and numerous effort.. last but not least doa.. insyaAllah kita boleh capai matlamat or cita2 or impian or angan2 or desire or .... dulu kat skolah aku ingat lagi ada slogan kat dalam kelas aku diaorg tampal.. 'Dreams are seedling of realities'.. betul ke haa?? aku dah tak ingat dah.. tapi aku rasa betul dowh.. bile kita berangan tu dia jadik cam impian skaligus jadik cam matlamat hidup walaupun cam melampau bagi orang yg dengar.. tapi tak bermakna benda tu mustahil kan?? everybody deserve a better life.. tapi kita kena tau life macam mana yang kita nak.. betul tak?? kengkadang kita dah selesa.. tapi still we can get better.. dgn syarat jangan bongkak dan sombong bile dah berjaya.. ingat 3M - mencari, memiliki, memberi.. renungkanlaaa.. hihi..
kesimpulannya, berangan je ape yang kita nak.. just try dapatkan benda tu.. focus, cari jalan camne nak dapat, keep motivated, jgn terkeluar dari landasan, usaha, doa...
come on!! we can do it!! kalau rasa cam poyo.. takyah bagitau orang lain apa yang kita berangan.. bila dah dapat.. self satisfaction.. pergh best2.. hehe

keyword 4 today Dreams ..

2 Comments:

  • At 12:10 am, December 22, 2007, Anonymous Anonymous said…

    cerita pasal dream nie aku teringat satu pepatah..'keep dreams big'
    aku rasa sesuai dengan pembelajaran kita hari nie..keywords dreams...so keep dreams big...it never cost you,,but if u achive it....WOW in your life,,,..ok Di..teruskan madah tak berhelah kau..banyak kegunaan kepada semua insan..
    p/s..rumah aku dah ada streamix...and one more thing..ada wireless kot...wifi name KURINAM...marilah berintenet di taman setia...hehehe another achivement towards success.hehhe

     
  • At 12:14 am, December 22, 2007, Anonymous Anonymous said…

    msg td ikhlas dari acu taman setia..heheheh

     

Post a Comment

<< Home