B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Wednesday, December 12, 2007

Singapore Trip

Dari ari jumaat aritu sampai laa semalam.. (4 ari).. aku, acap, kerol, hana n lilia pegi singapore.. serius best giler.. dah lama tak ryoko dgn member2.. serius best giler.. teringat masa zaman ryoko ngan daing, tosyo, mastur, sadiq, koyot, berg.. zaman tu mmg best.. nanti kena buat lagi ni.. hehe...
btw kalini entry pasal singapore.. pegi pagi sabtu.. balik sampai kl balik malam selasa.. haha.. cuti panjang baek punyaa.. selasa mg dah cuti kan.. so amik cuti isnin sudaa..

ari sabtu - bgn kul 715.. kerol sampai depan umah kul 720.. haha.. kerol tepon aku tgh mandi.. terus siap.. terus gerak pegi menara ibm.. naik bas kat situ.. adelaa benti beberape kali.. sampai singapore dalam kul 1 lebih.. terus gi hotel.. check-in n refresh!! hehe.. keluar balik aku rasa dalam kul 430 camtu.. pegi arab street.. hana n lilia seronok layan tgk kain ela, songket suma.. aku acap ngan kerol pegi tgk souveniors ngan minum big gulp sambil carik kedai sup tulang merah.. tak jumpa gak.. haha.. last2 tanye kat akak kedai yang lilia ngan hana beli shawl.. pastu tak cakap banyak pegi makan murtabak dulu lepas tu pegi makan sup tulang merah.. haha.. serius best giler.. sup tulang kambing yang berwarna merah.. lepas dah makan kenyang2... pegi jalan Clarke Quay... tempat ni lawa n happening giler.. kalau aku pegi lagi singapore aku akan pastikan aku sampai kat sini dan masuk ke dalam bahagian2 yang aku tak masuk aritu.. enough said! hahaha.. kitaorg naik gak river cruise.. jalan2 malam2 tgk lampu2.. lawa dowh.. its like riding gondola in venice.. haha.. romantic dowh.. tapi sayang seribu kali sayang.. hahahaha..
hasil shopping - souveniors

ari ahad - today is the shopping day!! ni matlamat kitaorg masa bgn pagi tu.. agak letih selepas seharian berjalan dalam bas dan dok usya hotel 6 the day before.. hehe.. bgn2 lps breakfast.. stret pegi orchard road!! yea!! sampai2 kedai tak bukak lagi.. haha.. semangat terlebih.. tapi dalam 10 minit lepas tu bukak laa kedai2 nyer.. hehe.. tghari makan kat kedai indon.. makan ayam penyet dengan jus alpukat.. haha.. air dia sedap.. makan cam biasa jer.. ayam goreng ko penyet kan siap.. tapi sambal belacan dia mmg lembu btul.. satu hari jari aku bau belacan.. haha.. masa makan tu jumpa member lilia yg dok singapore.. alin dgn munir.. terubat rindu kat bani.. huhu.. diaorg ikutlaa kitaorg shopping the whole day.. pastu diaorg bawak pegi makan chili crab dgn newton hawker centre.. sedap dol chili crab cuma time ni aku demam so kurang berselera tapi belasah gak.. hehe.. thanks to munir n alin pasal jadik cam our tourist guide kat sana.. hehe..
hasil shopping - one jeans, one toiletries bag, one shirt

ari senin - arini nak pegi sentosa island!!! but wait a minute.. cancel kot.. shopping tak puas!! so kitaorg cancel sentosa island.. decided nak sambung shopping.. hahaha.. best giler.. so kitaorg gerak gi queensway, kat sini acap break the record.. hehe.. n then gi mustafar centre.. pening aku dok kat situ.. mmg takleh lame2.. bau dia harum minyak kelapa.. hahaha.. lepas tu sambung pegi orchard road balik.. haha sambung balik jalan dari ari sebelum dgn follow-up kedai yang best.. haha.. arini letih giler.. pasal semua orang sedar besok nye dah nak balik so kalau shopping inilah masanya!! ahaha.. so semua cam beria aa shopping termasuklaa aku.. hehe.. malam kitaorg makan pizza hut.. jingle something pizza.. sedap tapi letih punya pasal semua org makan sikit.. tak abis pun one large pizza.. so tapau utk breakfast.. hehe..
hasil shopping - two t-shirt, one sandal

ari selasa - what?? nak balik dah?? sucks!! - kitaorg pagi tu mmg pelan2 kayuh.. bgn pun lewat.. tapi tak tau kenape kerol tetiba bgn awal.. bas nak balik kl kul 3 tapi kitaorg keluar awal sket dalam kul 11 camtu pegi shopping mall dekat2 dgn tempat nak naik bas tu, novena.. sempat lagi shopping buat kali terakhir.. hehe.. penutup laa org kate.. tgh2 mall tu cam ada ice skating punye area, siap ada persembahan.. ade this one couple laa yg perform.. yang perempuan tu aduuuuuuuhhhhh gediknye.. hehe tapi gedik yang chomel laa.. bukan gedik yg nyampah.. dgn aku2 lentok kepala tgk.. hahaha.. lepas tu naik bas kul 3.. tido sudaaaaaaa semua rog keletihan... haha.. sampai kl dalam kul 830.. sampai umah balik pukul 9 lebih sket... lepas dinner suma.... alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa besok keje?? :-( huhu..
hasil shopping - one t-shirt


kesimpulan, mmg best giler travel.. lupakan segala kerja kat ofis tu.. mmg best.. bolelaa lupakan semua problems yang ada tu at least for 4 days.. balik tu terpikir laa balik.. mmg takleh kalau tak pikir.. dia terpikir jugak.. but don't worry.. masa aku kat singapore aku banyak berfikir.. aku dah ada wawasan baru.. hopefully i have the energy to get it done.. hehe.. ill try.. oklaa panjang giler.. lama tak tulis panjang camni.. hehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home