B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Thursday, December 13, 2007

simple mind

pernah tak korang terpikir yang kita ni cam berpikir banyak sangat in one time.. or kita cam terlalu berpikir.. contoh cam aku.. ni antara benda dalam kepala otak aku skang..
1. proton - ELV, downtime, part not installed penalty charges, verification meeting, vendor's supply-ability...
2. prudential - prospects, clients, ACI, claims, policy delivery...
3. family - macam2 laa kan... takyah la nak huraikan..
4. friends - nak lepak2 minum, futsal, wayang ke bowling ke kan, gathering..
5. not to forget - healthy dating life.. hahaha

so bile dipikir2kan byk tu benda nak kena pikir.. so skang aku mengamalkan konsep simple mind.. pikir benda yang aku nak pikir.. dan buat benda yang aku nak buat.. so aku rasa aku boleh enjoy life while doing benda2 di atas even kerja.. kita kena happy.. we all deserved to be happy.. camne nak happy tu yang kita kena carik ape yang buat kita happy.. kita tahu ape yang buat kita happy kan.. usaha dapatkan benda tu.. ape2 hal kita kena happy, kena enjoy hidup kita sekaligus avoid stress.. walaupun benda tu cam susah nak dapat tapi tak bermakna kita takkan dapat.. betul tak?? kengkadang tak cuba dah kata tak bole.. simple mind.. takyah nak complicated kan kepala otak pikir benda ntah hapah hape tu... simple mind.. try laa.. it could work.. hehe

keyword 4 today simple mind.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home