B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Tuesday, July 11, 2006

antara mimpi dan realiti.....

semua orang pernah bermimpi... aku pun pernah bermimpi... malah bukan skang jer... bukan suatu ketika dahulu.. malah sepanjang masa... apakah bermimpi di siang hari adalah suatu pembaziran semata-mata?? it depends on how you react towards your dreams... kalau kita positive... who knows we will achieved it one day... maybe bukan besok... maybe bukan minggu depan.. maybe bukan tahun depan... abih tu biler??? manelaa tau satu hari nanti...
bila sorang tu berangan... dia akan berangan untuk hidup dengan cara yang lebih selesa or mewah... kalau skang income RM1000 sebulan.. dia akan berangan hidup dia kalau RM10000 sebulan camne... so dia akan nampak betapa seronok nye hidup masa tu.. sekaligus mimpi dia ni akan jadik dia nye target... logik memang takkan jadik besok.. tapi tak semestinya benda tu takkan jadi realiti... so kalau kita berusaha dan berdoa selalu... maybe doa kita termakbul... we never know... kalau kita tak pernah bermimpi.. kita takkan ade vision how is our future will be... kita akan rasa cam hidup kita akan camni sampai bila2... sometimes aku rasa kita kena mimpi di siang hari.. just to get the vision and we have to know when to stop and face the reality.. memang reality kita akan kurang best banding mimpi kita... kita tak boleh benci hidup kita skang... ini adalah antara pilihan yang kita buat dulu.. bukan salah orang lain... kita kena bersyukur pada apa yang telah terjadi dan berusaha dari skang untuk jadi lebih baik... papehal kita memang kena banyak bersabar..
kalau anda tension dengan kehidupan anda sekarang... bersabarlah... sengsara anda bukan selamanya... be positive and something good will come along... aiceh !! percayalah segala kejadian ada hikmahnya...... walaupun benda tu pahit giler... you will know it later......
after all... mimpi bukanlaa benda yang buruk semata-mata... kan??!! hehehe

2 Comments:

  • At 1:24 am, July 13, 2006, Anonymous Anonymous said…

    indeed what you said is true.like some say, every cloud has a silver lining..
    life kena ada target, and you don't have to be miserable if life's not treating you well now..just aim for what u want in your future and insya-allah akan dapat :)

    sabar itu tanda kejayaan..

     
  • At 11:46 am, July 16, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Yes, you're on the right track. In life you have to have dream. Dream becomes reality when actions taken with proper planning, hard work, usaha yg berterusan, sabar, never give up, beramal dan berdoa kpd Allah. Jika apa yg dilakukan sekarang cam tak tercapai your dream tu, you have to decide NOW and change your course of action. Berhijrah. Inshaallah.

     

Post a Comment

<< Home