B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Wednesday, May 31, 2006

Cintaku Tak Berubah - chapter 8

Iwan tidak sabar menanti janji Zurina untuk menceritakan kepadanya siapakah lelaki pilihan Zurina. Kadang-kala terfikir juga bagaimana kalau dia yang Zurina suka kerana secara logiknya mereka berdua memang rapat. Mereka juga sering meluahkan perasaan sesama sendiri yang secara tidak langsung membuatkan mereka mengenali isi hati masing-masing dengan lebih baik. Tidak pernah sekalipun Zurina menyatakan sebarang kata-kata atau menunjukkan tindakannya yang membuktikan dia menaruh harapan terhadap Iwan.

Jam sudah pun menunjukkan pukul 1 pagi dan Iwan masih belum tidur. Banyak perkara yang bermain di dalam fikirannya ketika ini. Siapakah lelaki itu?? Iwan tidak pasti. Iwan mahu mengetahui siapakah lelaki itu. Jika Zurina memberitahunya Iwan sudah bertekad untuk membantu Zurina untuk mendapatkan lelaki idamannya, tetapi jauh di sudut hati Iwan, dia risau bagaimana kalau lelaki itu adalah dirinya sendiri??? Jelas dia sukar untuk menerima Zurina kerana kini dia ingin memikat Sasha yang ada harapan masih menaruh harapan terhadap Reza walaupun Reza sudahpun berpunya dan dia juga masih tidak boleh melupakan Diana yang kadang-kala datang dan pergi mengikut kehendaknya sendiri. Malah mereka juga kerap juga berselisih faham dalam perbincangan. Tetapi semuanya hanya sementara.

Iwan terus bingung. Rase excited yang membuak-buak sebentar tadi telah berubah menjadi perasaan yang amat complicated. Iwan sedar dia tidak sepatutnya risau dan berfikir panjang terhadap perkara sebegini. Iwan sedar dia harus berbincang dengan seseorang mengenai hal ini. Iwan mencapai telefon dan memelefon Reza. “Tuuut tuuuuuut tuuut tuuuuuuut..”, bunyi dialing tone terus kedengaran. Kelihatan seperti Reza sudahpun tidur. Maklumlah, besok memerlukan tenaga yang banyak untuk bersuka-ria dan tambahan pula sekarang sudahpun pukul 1 30 pagi.

Sebaik sahaja Iwan meletak telefonnya. “ Kringgg kringgg”. Telefon nya berbunyi.....
Iwan : Hallo...
Suhaimi : Hallo, Iwan.... good you are still up.. nak mintak tolong sikit boleh??
Iwan : Mintak tolong apa??
Suhaimi : Besok tolong datang rumah aku dulu sebelum pegi kumpul kat rumah Megat, boleh?? Nak mintak tolong ko bawak kereta gi sana. Akunya kereta rosak aa dude,skali laa dengan Azlin, boleh tak??
Iwan : Haaa takde hal. Boleh je, lagipun aku gi ngan kereta aku ngan Megi jer pun... bolehlah kalau nak masuk dua orang lagi.
Suhaimi :Oklaa Iwan, nak cakap tu je sebenarnya. Datang amik aku dalam kul 8 pagi.
Iwan : Orait.
Suhaimi : Ok, aku chow dulu.
Iwan : Eh, kejap.... ko dah nak tido ker??
Suhaimi : Camtulah gamak nye. Kenape??
Iwan : Hmm kalau ko free... ingat nak ajak lepak Kapunam jap.
Suhaimi : Weh melampau aaa dah pukul baper dah ni??? Dahlaa aku baru balik dari situ. Mak ai, amik aku sudaaaaa.... kereta aku rosak kot.... hehehe
Iwan : Hahahaha ok ok.... japgi aku sampai.
Suhaimi : Orait...

Iwan pun terus bersiap dan menjemput Suhaimi di rumahnya. Iwan terasa yang dia perlu juga berbincang dengan seseorang sebelum besok. Kerana besok macam-macam benda boleh jadi jadi dia perlu berbincang untuk bersedia agar tindakan yang diambil tidak bodoh dan yang paling penting boleh menjaga hati dan perasaan Zurina. Setibanya di Kapunam....
Iwan : Sorrylaa mi, malam-malam ajak lepak.
Suhaimi : Kita dua je ker ??
Iwan : A ah...
Suhaimi : Haa apehal ni?? What happen?? Mesti ade benda kan?
Iwan : Hmm adelah benda sket aku nak ajak bincang...
Suhaimi : Ooo ok.. teruskan... aku mendengar...
Iwan : Camni.... ade satu hari ni, aku lepak dengan Zurina dua orang kat sini. Dia nampak down aaa. Aku pun tanye aa kat dia, ape probelm dia kan. Pujuk punya pujuk last sekali dia cerita jugak laa kat aku.
Suhaimi : Ceirta ape?
Iwan : Dia ade minat sorang mamat ni tapi mamat tu cam minat orang lain so dia cam dok pikir samada dia nak teruskan suka dia atau lupakan dia. Kira dia cam blur aa ape nak buat..
Suhaimi : Pastu mamat tu ko??
Iwan : Haa that is the problem. Dia tak bagitau lagi sapa mamat tu tapi ade sikit terasa cam ade harapan tu aku. Bukan perasan tapi macam mana kalau betul-betul aku ?? Aku hanya anggap dia member rapat aku. Tak pernah terlintas dalam fikiran aku untuk lebih dari kawan bila dengan dia.
Suhaimi : Hmmm.... sebenarnya aku ade nampak sedikit aaa yang dia minat ko.
Iwan : Apsal tak bagitau aku???
Suhaimi : Hehe nak cakap camner?? Kalau aku cakap itu maybe buat ko ngan dia dah tak serapat dulu and macam mana kalau aku salah?? Aku agak je.
Iwan : Hmmm… tu yang aku risau tu. Zurina banyak tolong aku. Bila problem pompuan banyak gak dia ajar camne nak solve. Aku pun risau hubungan aku dengan dia b erubah dah tak macam dulu.
Suhaimi : So ko plan nak buat camne ??
Iwan : Tu yang aku tak tau ni. Dia kata kalau ade masa besok dia akan cerita. Cuak gak aku.
Suhaimi : Hmmm aku rasa aa. Ko balik tidur je. Pastu besok just act macam takde apa-apa yang berlaku antara ko dengan dia. We need your energy tomorrow to make our picnic fun and if she tell you that he was you.. just go with your instinct. Kalau nak tolak pun, tolak cara baik. Tapi ade gak harapan lelaki tu bukan ko. Ko risau sangat ni.... lek lek... hihi
Iwan : Hmm ok. I’ll try.
Mereka pun beredar dari Kapunam dan pulang tidur.

Pada keesokan harinya, semua orang hadir dan menjalankan tugas seperti yang telah dirancangkan. Suhaimi jarang sekali gagal dalam melaksanakan tugasnya dalam mengelola aktiviti. Tiba di Ulu yam, Iwan mencari Zurina tetapi Zurina tidak juga kelihatan. Iwan bertanya kepada Reza kerana Zurina sepatutnya datang bersama-sama Reza.
Iwan : Zurina mana? Tak datang?
Reza : Haa aku gi umah dia tadi pastu dia kata dia takleh pergi pasal dia sakit kepala. Haa apsal ko call aku malam semalam? Aku dah tido aa bro...
Iwan : Laa ye ke... takde pape. Ingat nak ajak Kapunam sepam dua.. hehe
Reza : Mak Oi dah pagi buta Kapunam lagi?? By the way, dia kasik benda ni suruh kasik kat ko. Katenye 'Top Secret.'
Iwan : Oooo ok...

Iwan tertanya-tanya apakah kandungan sampul surat yang dikirim oleh Zurina kepadanya. Iwan pergi ke atas batu dan membaca kandungan surat itu bersendirian. Iwan terkejut dengan isi kandungan surat tersebut.........

Labels:

2 Comments:

Post a Comment

<< Home