B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Tuesday, September 12, 2006

shodoshima

dari ari jumaat sampai ari ahad lepas saya dan rakan-rakan lab saya pergi camping di shodoshima atau dalam bahasa ibunda pulau shodo... saya mempunyai masa yang terbaik ( i did have a great time.. haha)... bertolak pagi jumaat pukul 8 pagi.. pastu sampai kat pulau shodo.. kami makan soumen.. ni makanan popular kat pulau tu.. dengar citernye laa.. pastu pegi beli barang2 untuk bbq malam tu... pastu petang tu... amin softball.... saya tak pernah main tapi aritu kita debut... pergh boleh tahan gak bakat dalam softball ni i tell you... hehe... dari 9 round... dapat 6 hit.. dan dari 6 tu 5 clean hit.... huhuhu.... tak sangka tul... pastu siap jadik pitcher lagi... hahahaha... (betul ke eja tu?)... mmg tak sangka... mmg seronok siut main softball... skang baru saya tau tang mana yang seronok nye softball or baseball tu... best siut... dulu saya tgk baseball... rasa cam game ni boring... tapi i tell you... dia nye penat boleh tahan tu... 2 hari still rase kat kaki ni... siap sakit lagi lengan ni haaa.... then malam tu bbq...
the next day.. ari sabtu.. jalan2 kat pulau tu.. gi kat tempat pengambaran satu filem jepun ni... tajuk citer tu --> 二十四の瞳 ditranslatekan ke bahasa melayu--> 24 anak mata... haha... betul ni saya tak tipu.. citer ni popular gak kat jepun.. saya pun baru tau... siap dah ade 4 version... masa gi situ.. adelaa kampung yang dibuat untuk filem tu masa untuk first version punya... masa kat situ baru tgk filem tu... ok gak laa jalan citer dia... sedih pun ade... lain takde kot... cerita betapa sayang nya seorang cikgu terhadap anak2 murid2 nyer... camtu aa citer dia.. then malam tu... masak kari... masak 2 kari.. satu kari jepun.. satu kari malaysia... haaa yang malaysia tu saya laa yang kena masak... dah bawak dah laa rempah kari, serbuk santan suma... sayur beli kemudian... daging pun dah siap bwak dari first day lagi skali ngan daging untuk bbq... nasib baik jadik.. haha.. dah lama tak memasak... hehehe... habis licin tu kari malaysia... ni gambar-->

so habislaa ari kedua...
then ari ketiga.. sebelum balik okayama... saya dan rakan2 lain jalan2 di takamatsu... kat situ jalan kat bandar dia.. pegi takamatsu symbol tower dan ritsurin koen( taman ritsurin)... menarik laaa taman ni...

then baru balik okayama... perjalanan yang amat meletihkan tapi menyeronokkan.... sekian laporan dari saya yang masih terasa sengal2 di kaki dan lengan...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home