B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Thursday, September 07, 2006

choices we've made...

semalam aku ajak budak2 kat okayama ni kuar makan kat fracasso.. pastu balik tu aku lepak kaikan jap... memula lepak2 tgk tv pastu main2 game kat komputer camtu jer... ntah camne tetiba start bersembang ngan amir(bukan nama sebenar) ngan ajid(bukan nama sebenar)... lama giler sampai kul 3 pagi... tu pun aku nak balik awal pasal takut arini tak bangun gi skolah plak.. nasib baik bangun.. hehe... macam2 kitaorg perbincangkan... antara topik menarik yg diperbincangkan
1) kenape kita kena belajar math yang susah2 ni yang cam tak terpikir nak pakai masa bile dalam kehidupan?
2) what are the choices do we have????
topik nombor satu aku malas nak kopes... bukan aku tak tau kenape cuma cam kalau aku tulis pasal benda tu kang korang stop baca blog aku.. yelaa... entry yang menjuru ke arah ilmiah ni mengantuk kan... hahaha... so aku taknak aa camtu...
aku nak citer sket pasal topik no 2 tu... apa pilihan yang kita boleh buat? actually berputik dari soalan pertama gak.. contoh... ade sorang mamat A ni.. dia belajar mechanical engineering... lepas dia grad ape pilihan yang dia ade... satu dia boleh sambung belajar dan dua dia boleh start kerja..
ni contoh paling sempoi dan senang paham... semalam kitaorg citer pilihan2 yang lebih rumit dan details... hope diaorg dah nampak ape pilihan yang diaorg ade.. dan boleh start pikir ape plan diaorg...
terus terang cakap.. dulu masa aku start belajar kat jepun ni.... aku cam tak terbayang hidup aku lepas aku grad nanti... since then cam byk gak pikir.. camne aa hidup aku nanti?? semua orang cakap nanti dah kerja boring... dah tak banyak cuti.. takleh nak 'hoo-ha hoo-ha' sangat... so aku pikir camne nak kerja and at the same time aku happy??? satu je kesimpulan yang aku buat... kena aa carik kerja yang enjoy... enjoy yang kita suka buat... dan pilihan tu kena aa logika... kalau korang masih tak terpikir pasal benda ni.... pikir2 kan laaa... kalau anda masih belajar... mesti ade org kate, takyah pikir sangat pasal benda2 ni... belajar je dulu... but for me ko kena aa gak pikir... cuma jangan pikir sangat sampai belajar tak abis... pasal belajar ni pilihan yang telah ko buat dulu... tak kira aa samada ko buat pilihan ni sedar atau tak sedar,terpaksa atau rela.. tapi ni pilihan kita dah buat so kena aa buat sampai abis... so pikir2 kanlaa plan hidup anda... bukan untuk minggu depan... bukan untuk tahun depan.. pikir2kanlaa sampai 5 tahun ke... pikir laa jauh sket... sambil2 tgh tersangkut dalam traffic jam tu pikir2 kan laa... hehehe
aku dah pun buat pilihan aku... SUDAHKAH ANDA??

2 Comments:

  • At 11:39 am, September 08, 2006, Anonymous Anonymous said…

    weh dee. firstly sorry aa tak dpt jumpa masa ko balik mesia ari tuh..
    pasal topik ko, ko dah choose dah future ko? gila sugab..ko nak jadik apa? aku yg dah kerja ni pun still blur2 lagik..bagus la encik azidi ni...tolong bg nasihat sket mcm mana nak happy sambil kerja and at the same ko dah tak takde choice nak keje lain?

     
  • At 4:41 pm, September 12, 2006, Blogger a.z.i.d.i said…

    aku boleh nak kasik nasihat tapi tak boleh aa kat sini... ni terlalu open... segala perbualan dalam satu sessi adalah rahsia... kehkehkeh... so kena laa buat appointment ngan aku.. nanti bila aku dah balik nanti.. hehe

     

Post a Comment

<< Home