B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Thursday, September 21, 2006

Ramadhan Al-Mubarak

lagi 3 hari kita akan puasa... so di disini saya ingin memohon maaf di atas segala kesilapan saya... mahu pun yang sedar ataupun yang tidak disedari... khasnya kepada ibu bapa saya, akak2 saya dan juga rakan2 saya.... tidak dilupakan juga orang yang saya tak kenal tapi terus menatapi blog saya (kalau ade laa)... semoga kita akan menjalankan ibadah puasa dengan khusyuk... amin... akhir kata, selamat berpose.. kalau ade yang nak ajak berbuka... jangan segan2 ajak yer.... hehehe

Do'a Malaikat jibril Menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut: * Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada); * Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami istri; * Tidak berma'afan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya. Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapat kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jum'at.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home