B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Sunday, May 27, 2007

time is precious

sedar tak sedar kita sentiasa berebut dengan masa.. i don't know u guys camne tapi aku cam byk giler benda nak buat tapi cam tak cukup masa.. pastu cam jadik serabut pasal kerja tak siap dan sebagainya laa.. contoh.. cam aku kerja proton kan.. aku ade kerja yang mmg fixed aku kena buat.. tapi tetiba datang satu kerja baru yang aku kena join buat skali.. so nak kejar kerja baru tu dengan masa yang sama nak kena buat gak kerja yang mmg kerja kita tu kan.. masa ari jumaat aritu adalah hari yang paling serabut dalam hidup aku kat proton ni aa.. dalam masa dok tunggu respong from vendors, aku nak kena bagi sample child part kat org, pastu aku ade meeting pagi dan ada training petang.. masa meeting ngan training tu aku takleh nak concentrate pasal dengan phone berbunyi nye laa ape laa.. nasib baik ade aziah.. menolong aku cover kerja aku... kalau tak mmg tak terbuat nyelaa.. pasal semua tu bukan kat satu tempat..
dan dalam masa yang sama nak kena jaga social life kita kan.. pergh mmg bercampur aduk.. ni adalah satu benda yang hanya boleh dapat experience ni di tempat kerja.. betul tak kengkawan?? aku rasa korang yg dah bekerja pun mesti pernah rasa benda ni.. kat skolah pun ade gak aku rasa tapi tak se'complicated' ni laa kan..
anyway, im still learning to adapt to this environment... hahaha... kita sentiasa ade masa untuk buat semua tu cuma depends on how we manage our time.. time is precious my friends :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home