B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Monday, March 20, 2006

Cintaku Tak Berubah - chapter 1

“You nanti kat sana jangan menggatal ngan pompuan lain plak…”, perli Azlin kepada Suhaimi yang akan pergi ke Kuching, Sarawak untuk menyelesaikan urusan pejabat.
“Takkan laa nak menggatal ngan pompuan lain pulak, lagipun orang Sarawak not my taste… aceh…”, sambil mencuit pipi girlfriend nye. “I’ll be back before you know it“, ujar Suhaimi cuba menangkis kecurigaan Azlin. Iwan, Reza dan Jack juga turut hadir ke lapangan terbang untuk menghantar walaupun Suhaimi hanya akan pergi ke sana untuk 3 minggu sahaja.
“Lek laa Azlin, kejap je dia pergi… lagipun jangan risau takde nye pompuan kat sana nak terpikat kat Suhaimi ni… kehkeh”, kata Reza. Jack dan Iwan hanya mampu tersenyum.
"Nanti kau balik sini, Megat pun dah balik.. ngam aa boleh futsal ari-ari.. haha”, kata Jack. Megat adalah rakan mereka juga yang bakal pulang dari Jerman yang telah pun berjaya mendapatkan ijazah dalam bidang kejuruteraan elektrikal. Sudah 6 tahun Megat pergi menuntut ilmu dan selama itulah mereka tidak bersua selain di Huyaa Messenger.
"Weh Megi kem salam… dia kate sorry dia takleh datang pasal dia ade hal..”, kate Iwan kepada Suhaimi.
“Hal eh?? Pompuan aa tu… dia scandal ke ngan Sally tu ?"
"Ntah aa Playboy Malaya tuh... takde sape tau sangat citer dia... yang tau banyak giler pompuan date ngan dia.. haha.."
"Anyway takpe aa... aku masuk dulu... dah tiba masa pun... I masuk dulu eh... you take care tau", antara pesan terakhir kepada Azlin.
"Call me.......", jerit Azlin sambil melambai Suhaimi yang berjalan menuju ke pintu masuk. Suhaimi mengganguk dari jauh.

Iwan, Reza, Jack, Megi dan Megat berkawan rapat sejak di bangku sekolah lagi. Manakala Suhaimi pula adalah senior kepada mereka di sekolah dan secara tidak disangka berkawan rapat dengan mereka. Mungkin ini adalah kerana personaliti Suhaimi yang peramah dan baik hati telah menyebabkan mereka tidak rasekan pun yang Suhaimi itu adalah senior sebenarnya. Azlin adalah girlfriend Suhaimi sejak 6 bulan dahulu apabila mereka bertemu di majlis konvokesyen Reza di University Dominasi Ongkos Negara (UDON). Azlin adalah pelajar di situ yang kebetulan hadir untuk menyambut kakaknya yang juga di situ. Suhaimi datang kerana Reza tetapi ganjarannya lebih lumayan dari apa yang disangka.

Iwan boleh diibaratkan sebagai ketua kepada kumpulan ini. Segala keputusan yang melibatkan kumpulan akan diserahkan kepada Iwan yang amat berpengaruh di dalam kumpulan ini. Iwan masih lagi single kerana dia hanya menyukai seorang pompuan sahaja dari bangku sekolah lagi iaitu Diana. Diana is the hottest girl in school. Sudah beberapa kali Iwan cuba mengorak langkah tetapi usahanya sering gagal kerana untuk mengorat gadis secantik itu sentiasa menantikan persaingan yang hebat. Dia sering tertewas sedangkan jelas bahawa Iwan jauh lebih baik berbanding lelaki-lelaki yang di’kawan’ oleh Diana. Iwan selalu dinasihati oleh kawan-kawannya supaya melupakan sahaja Diana tetapi hati Iwan seolah-olah telah terpahat pada Diana yang amat sukar untuk ditanggalkan.

Reza merupakan driver kepada kumpulan ini memandangkan dia seorang sahaja yang memiliki kereta sendiri, Neutron Saga dan juga diatas pengetahuannya yang agak luas berbanding orang lain mengenai jalanraya di sekitar bandaraya. Walaupun tidak sebesar mana tetapi cukup untuk dibawa untuk berjalan-jalan. Selain Reza, Megi juga mempunyai kereta sendiri, Perotiga Kancil tetapi jarang kelihatan kerana Megi yang sememangnya berambut seakan Maggi menggunakan kenderaan itu untuk membawa gaids-gadisnya berjalan- jalan. Begitu juga Suhaimi, sibuk dengan kerjayanya.

Jack adalah yang paling pendiam diantara mereka. Jack mempunyai bakat didalam hampir semua bidang sukan. Jack atau nama sebenarnye Jakri Jamil pernah mewakili Malaysia dalam acara sukan Bola Baling di peringkat sekolah rendah. Manakala Megat adalah ‘the brightest’… berkelulusan luar negara dan juga bakal bekerja di syarikat minyak yang ternama di negara ini. Girlfriend nya Fiza adalah seorang yang amat peramah sehinggakan dikala Megat di perantauan, Fiza turut lepak bersama kawan-kawan yang lain. Segala berita mengenai Megat akan diketahui melalui Fiza.

Mereka sering melepak di sebuah warung yang biasa dikunjungi sejak mereka tamat sekolah menengah. Melapu Curry House atau nama samaran yang diberi oleh mereka iaitu Kapunam adalah tempat berbincang, bermesyuarat dan berkumpul bagi mereka. Apa yang perlu mereka lakukan untuk mengajak rakan yang lain ke sana adalah dengan hanya bercakap 2 perkataan sahaja semasa di telefon…
“Kapunam sudah !! “…..
Walaupun makanan disitu tidaklah sesedap mana tetapi layan Hasnan, pekerja di situ yang mesra telah menyebabkan mereka lekat disitu. Segalanya bermula di sini dan di sinilah titik penamat bagi segala aktiviti mereka.

Labels:

6 Comments:

  • At 12:18 am, March 21, 2006, Anonymous Anonymous said…

    wihihi..sejak bila jidie tulis cerpen ni? haa..sambung cepat..leh bace lagi! :-)

     
  • At 8:47 am, March 21, 2006, Blogger nikman said…

    ko karang sendiri ke di? menarik2. ni mesti berdasarkan pengalaman niii.. a-ch

     
  • At 3:49 pm, March 21, 2006, Blogger Zulhelmy Zakawan said…

    hehehe ada unsur unsur karangan spm bercirikan novel jojo.. hahahha bagus bagus.. hebakkk...

     
  • At 9:59 am, March 23, 2006, Anonymous Anonymous said…

    hebat di, hebat di. cam ni boleh cetak jadi buku. huih banyak dapat royalty tu.

    papa

     
  • At 6:50 pm, March 23, 2006, Anonymous Anonymous said…

    huh, gila poyos... tidak kusangka azidi adnan boleh mengarang... pergh... salute la di...
    aku terkesima dan kaget dgn bakat mu..
    ( teringat aku kat cikgu fairol kusess dulu.. cikgu bm yg tak kurang hebatnya poyo jugak.. heehehehe)

     
  • At 4:02 pm, March 03, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Looking for information and found it at this great site... » » »

     

Post a Comment

<< Home