B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Wednesday, July 15, 2009

14th July 2009

semalam adalah wake up call untuk aku.. benda yang berlaku semalam mmg membuka mata aku..
life is short.. and aku still banyak lagi benda yang aku behind schedule.. ade yg kow kow behind schedule.. kengkadang aku terlupa what is matter in my life.. need to stay focus and do what i need to do.. life is not simple as it looks if you want it to be like you dream since u r a little boy.. too much responsibility and too much sacrifice has to be made and something its not going to be pretty all the time..
kengkadang apa yang kita idamkan tak tercapai tapi we have to be careful what we wish for, it might comes true.. kata-kata itu satu doa.. and it is the law of attraction.. lagi banyak kita cakap pasal benda tu lagilaa jadi benda tu.. because when we say about it, secara tak sedar kita akan bergerak dan berusaha ke arah benda tu.. then bila dah berusaha dan berkekalkan doa.. insyaAllah kita akan capai.. so bottom line, be careful what we wish for and this is why mak bapak kita marah bila kita cakap benda yang tak baik or benda yang ngarut.. i believe this is true..
satu lagi sebab mind over matter.. contohnya, susah nak terangkan secara saintifik atau rasional kenape bila terasa nak demam minum coke bole baik?? tapi seriusly ni laa aku buat selama ni.. selama kat jepun, nak demam je minum coke and guess what?? mmg baik.. haha mind over matter.. we will believe what we want to believe..
aku suka tulis benda camni sebab bila time camni laa aku akan betul2 pikir pasal diri aku.. where do i stand now? are you good enough? what you did wrong? what you should and shouldn't do.. bila time camni, aku akan kembali dapat berfikir clearly apa yang aku nak dan apa yang patut aku buat.. actually we dont have that much of time.. we never know how much time do we have so we should spend our time wisely... kena kurangkan enjoy yang tak seberapa.. kena kurangkan enjoy yang tak berfaedah.. enjoy still kena enjoy kan? kang stress plak :)

1 Comments:

  • At 1:25 pm, July 22, 2009, Blogger Lynn said…

    "actually we dont have that much of time.. we never know how much time do we have so we should spend our time wisely..."

    yaaa betulll...so apa lagi..kawin la bro!! wakaka

     

Post a Comment

<< Home