B.L.O.G

bukan laungan orang gila

Friday, April 10, 2009

Pengaruh Rakan Sebaya

benda ni selalu kita tulis dalam karangan masa sekolah menengah.. hehe
tapi aku rasa aku pun ada gak benda yang aku terpengaruh dengan rakan sebaya..
ada benda baik dan ada juga benda yang kurang baik tapi banyak yang baik laa hehe
bila difikirkan, aku rasa banyak perangai, tingkahlaku, decisions, interests, even taste in foods/fashions also ada banyaknye pengaruh rakan sebaya..
bila tgk member buat benda tu kita pun jadik teringin nak buat cam "apa yang best sangat benda tu?" then dah try jadik syiok n trus buat.. tapi ofcoz ada yang lepas try tak best.. contoh, member suka memancing, kita pun try memancing pastu kita jadik gile memancing sampai member dah benti kita terus gi memancing lagi, kita ajar plak orang lain join n teruslaa sampai beberapa lapisan kawan2 pegi memancing.. dan begitu juga laa pada benda2 lain..
tapi apa yang betul2 kita suka?? so instead of follow orang nye hobby or interests or anything, why not kita ajak orang lain plak follow kita.. just be ourselves, we dont need to follow others to be cool.. ;) budak skema pun bole jadik cool!! maybe susah sket tapi still bole!!
we should not afraid to reveal our true colors.. kalau itu yang kita suka so what kan? this is a free world, we can do whatever kita rasa best! yeah! biar apa kata asalkan kita happy! masih belum terlambat.... insyaAllah..

"kalau tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagunya..."

ni mmg dah jadik officially aku nye motto.. hahaha

0 Comments:

Post a Comment

<< Home